Thursday, September 4, 2008

3 مشهد - رقم

عودة الى حجرة الاستقبال و الرجل المجهول

الجميع مشغولون ,كل منهم فى حاله والرجل لا يدرى لمن يتحدث

اخذ (فى الصياح ) ...

الرجل:" اسمعونى!

عايزنى امشى همشى , انا لا عايز كهربا ولا اصطاد سمك!

ومش ناوى ادخل جيش انا كبرت عليه يا ولادى!

ومحدش يجى ناحية الزبالة...! انا حذرتكم! ايه الحقد دا! حتى الزبالة عايزين تاخدوها مننا !

و قبل ما امشى ملاقيش عندكم ورق جرائد اوعلبة نسكافيه او كرواسون حتى!؟ ينوبكم ثواب!".

وانهى حديثه ب تمتمة ل بعض الكلمات الغير مسموعة.

فجاة دخلت هاميس الحجرة على صوت الرجل المرتفع...

هاميس: "عمو انت عايز"كرواسون!!!

بابى قالى عليه انه نادر جدا فى مصر ,بس فى ايطالى موجود منه كتير ...!

اوه سو تاستى على فكرة ...!"

فقال الرجل :"يعنى ايطالى احسن من هنا و فيها اكل...! دى بعيدة طيب...؟ ب المترو ولا بالتوك توك
!؟".

قالت هاميس :"يعنى ايه مترو !!؟ ومين التوك توك دا !!؟...

سورى بس يور وردز مش مفهومة ...!"

الرجل" هه...؟".

وبينما يسأل الرجل هاميس عن كيفية الذهاب الى ايطالى فى دهشة وتعجب من امره ...

الرجل (يحدث نفسه)" ياحلاوة يا ولاد ايطالى .. يا ترى شكلها ايه زبالة ايطالى".

دخل وائل وفارس واقاموا حديث مع الرجل عن كيفية مجيئه الى المدينة,وتركهم الرجل

وخرج بعدما قال" انه النصيب يا ولادى"

وانه الان على دراية ب معلومات جديدة وسيقوم ب اكل ال كرواسون مجانا فى ايطالى ...!!!

فارس:" ازيك يا هاميس".

هاميس:" فاين ثانكس".

وائل:" عملتى ايه فى الراجل, دا صدق كلامك هاهاها".

هاميس:"دونت نو, باى باى يا جماعة ,انا منمتش من امبارح كنت بحضر ورق كتير كتير و اتفسحت كمان مع بابىفى سيتى ستارز! انا همشى بقى...!".

وائل:"صحبتك السلامة يا فتاة".

تعلو فى الخلفية اصوات الضحك لكل من امانى ورغدا ف قد كان السبب
...

<< يتبع

No comments:

Post a Comment