Friday, October 24, 2008

المشهد - رقم 16

يأتى وائل من بعيد يلهث انفاسه

وائل :" انت ياعم فينك دورت عليك ومشفتلكش اثر".

تامر:"تاعبك انا معايا يا وائل شكرا يا وائل .. قولى صحيح فين زيدان؟".

وائل :" تاعبنى دا كلام دا انت الريس... زيدان نزل بدرى راح المبنى الجديد".

فيقاطعهم سامح

سامح:" فين الجنزبيل!؟".

وائل :" انا جبتلك نعناع زى ما طلبت".

سامح:" انا فاكر انى طلبت نسكافيه ".

وائل :" يوه بقى بعد كدا اكتبلى فى ورقة".

تامر:" انا ماشى يا رجالة رايح راديو المدينة".

وائل:" طب استنى بس قولى عيد ميلادك امتى!؟".

تامر:" وانا لازم افتكر الحاجات دى يعنى على الصبح!؟ سلام".

وائل :" انت لسة هتناقشنى انا ليا مصادرى الخاصة هعرف هعرف .. سلام انا كمان ".

سامح:" سلام يا تامر متنساش هه تليفونات".

سامح:" انت يابنى انت ؟ فين عصير الجوافه!".

ينظر له وائل و يبتسم

وائل:"سامح انا نسيت اقولك ان الكافتريا قافلة النهاردة".

سامح:" كمان مقفولة... طب جبت النعناع ازاى عامل مشروع نعناع".

وائل:" لا يا سامح انا جبت النعناع من لينا".

سامح:" ورضيت بالساهل كدا ؟".

وائل :" لا طبعا انا قلتلها اتصرفى مع سامح بقى ".

سامح:" كدا يا وائل كدا هضطر اشترى لها طماطم ردا لنعناع دا.. عارف الطماطم بكام!؟".

وائل :" وانا اعمل ايه يعنى حد قالك تطلب حاجة".

سامح:" خلاص يا وائل منك ..له".

وائل:" ولا بيهمنى...قولى بقى عيد ميلادك امتى ولا اقولك هعرف لوحدى متقولش".

سامح:" فيوم فشهر فى سنة... انا ماشى.. اشوفك باليل فى الكافيه سلام".

وائل:" متعرفش تامر كان بيسال عن زيدان ليه!؟... ولا اقولك هعرف لوحدى سلام عليكم".

سامح:" وعليكم السلام..منه..له".

واخذ يحدث نفسه
سامح: "انا الغلطان ..اجيب طماطم ازاى دلوقتى!".

وذهب كل منهم فى اتجاه

يتبع>>

No comments:

Post a Comment